Springbreak

Hey allemaal,

Voor mij is springbreak al weer voorbij.. Tja het ging heel erg snel.Vandaag nog maar 70 dagen voordat ik mijn voeten weer op Nederlandse bodem zet.

Het eerste weekend van de vakantie ben ik met school van vrijdag tot en met zondag naar Branson geweest het was echt super gezellig en we hebben heel veel leuke dingen gedaan. Vrijdag zijn we vertrokken en zijn we eerst wezen shoppen in een echte winkelstraat. jaja. Hier moesten we lopen van winkel naar winkel in plaats van met de auto, dat gaf me echt weer een Nederlands gevoel. Ik heb er heel wat leuke kleren kunnen kopen en ik heb er het lekkerste ijsje ooit gehad. Je moest zelf je ijsje maken en mocht er alles op doen wat je maar wou, je betaalt het gewicht.

's Avonds was de eerste bijeenkomst en het was heel gezellig we kwamen 's avonds laat terug en gingen rond 1 uur 's nachts eten bij Ihop. De volgende dag vroeg op en naar de volgende bijeenkomst. Na de bijeenkomst gingen we nog meer shoppen en lekker rondlopen. Het was echt super gezellig. Ik sliep met Kendra,Chelsea en Becca op een kamer, het ritme was slapen rond 2 op om 7 uur.. Ik was helemaal gesloopt op zondag. Zaterdag avond was er een talentenjacht. De jongeren die er aan mee deden waren echt super goed!! Er was een blinde jongen die urban-hiphop deed, echt heel gaaf om te zien. Een groep van 4 die 2 liedjes combineerden en waarschijnlijk wel professioneel kunnen zingen. De kwaliteit was echt heel erg hoog.

In Branson waar we waren zijn tornado's geweest. De verwoestingen waren verschrikkelijk om te zien. Huizen en bomen helemaal omgewaaid en puin lag overal. Het was erg typisch dat wij in het hoogste hotel zaten en dat alles er omheen kapot was maar het hotel helemaal oke was.

Maandag bracht mijn gastmoeder mij naar Rolla, waar mijn coordinater Amy mij ophaalden. Mijn reis naar Chicago begon. We gingen met nog 1 andere exchangestudent (Marina) en de dochters van Amy (Sarah en Hannah). Met zijn 5en was het echt super gezellig en we hadden echt heel veel lol. Woensdag vroeg gingen we met de trein en kwamen rond 2 uur aan (nadat we de eerste trein gemist hadden). Het was een rit van 5 uur. Met de bus naar het hotel en inchecken. We deelden een hele mooie kamer. Die avond hebben we lekker geshopt en rondgekeken in Chicago, ook zijn we boven in de Sears-toren geweest. Het hoogste gebouw van Chicago. Het uitzicht was echt prachtig.

Woensdag zijn we 's ochtends (met prachtig weer) naar het aquarium geweest. Ze hadden heel veel rare vissen en dieren erg interessant. Ook gingen we naar een dolfijnen-show, het was niet zo goed als het dolfinarium maar wel leuk om te zien. Vervolgens zijn we naar Chinatown geweest, waar ik de meest geweldige smoothi ooit heb gedronken!! Ze gebruikten echt fruit(mango en ananas), kokosnootmelk, en een beetje ijs. Jammie!! 's Avonds nog meer shoppen!! Helaas moesten we ook inpakken

Frown
. Donderdag vroeg op en met de trein weer terug naar St.louis. Vanaf St.louis zijn we naar Union geweest waar we een manicure hebben gehad... Jaja een manicure met handmassage en al :D. Die avond sliep ik nog een nachtje bij Amy, omdat ik zo ver weg woon. Samen met Hannah en Sarah 2 films gekeken, het was echt super gezellig. Vrijdag bracht Amy me weer naar huis.

Amy is echt de beste coördinator die ik me maar had kunnen wensen. Ze is aardig,lief en het belangrijkste ze luistert naar wat ik denk en zeg. Toen ik vertelde dat ik met niet thuis voelden bij mijn vorige gezin, luisterde ze en hielp ze me. Voor al de slechte dingen die mensen over Ayusa te vertellen hebben... Ik heb geen slecht woord te zeggen. Ik denk dat het er waarschijnlijk ook aan ligt welke Coordinater je hebt, maar Amy is echt geweldig en dankzij haar heb ik een top jaar!!

Na dit weekend is Springbreak alweer voorbij en moeten we weer naar school... Over 8 weken komt Papa hier en over 10 weken ben ik weer thuis!!

Tot snel allemaal ! Dikke knuffel Sanne

Reacties

Reacties

thea

hoi sanne geweldig wat je allemaal gedaan hebt
en ja nog even en je bent weer dat meisje dat uit holland kwam het gaat nu sneller dan je denkt maar geniet met alle teugen zodat je een leuk jaar hebt om op terug te kijken geniet de laatste 10 weken
maar

ook de groeten van oma en mij

marijke

hoi Sanne, wij kijken ook uit naar je thuiskomst maar geniet nog even volop. Ik ben zo blij voor je dat je het zo getroffen hebt met je coördinator. Super, maar het is ook jezelf te danken dat je het nu zo fijn hebt.
Tot over 10 weken!

Truus

Hoi, Sanne. Leuk verhaal weer, wat maak je toch veel mee. Ook de foto's zijn heel mooi. Geniet nog een paar weken!
Liefs van Truus en Willi.

Haley

Is het waar dat je een speciaal talent moet hebben of bijvoorbeeld heel goed moet zijn in sport om geaccepteerd te worden?

Sanne

@haley nee dat is niet waar. Je moet een 6 hebben voor Engels en volgens mij voor de rest gem. Een 6 staan. Als je er over nadenkt ; zeker doen. Je leert er heel veel van en het is heel erg gaaf!!
Beantwoord dit je vraag??

Hayley

Ja! Bedankt, was het eng om alleen op het vliegtuig te stappen om te komen waar je gastgezin woont?

Sanne

@ Hayle, barite ink was het heel erg spanned en ga je twijfelen of je de juiste beslissing hebt gemaakt. Maar eerst ga je 2 dagen met een groep naar new York, dus dan vlieg je niet alleen. En daarna vloog ik toevallig met 2 andere Duitse studenten dus ik heb nog steeds niet alleen gevlogen. Maar lijkt me ook een extra ervaring. En op het vliegveld haalt je gastgezin je op.

Hayley

Bedankt !!

Roelof

Hyper cool! Best een druk programma, Sanne. Al dat shoppen...zucht! Geniet er van, groeten van ons allemaal!

Kyra-Tiana

Oooh dat ijsje klinkt zeker goed! ;)

joop

hallo sanne this is me again,
how is live over theare,the last weeks are there,and soon you will see your dad. nice for you to see him after a year but the last weeks are for you ,and your frends that you had made the last year.
so you can show your dad the country life stile. your dad is a big great man but in the states he is not the rob he is over here in apeldoorn. also for him is the state where you thit lived the last year bigger than he ever did seen before. but you can show him how live is in the states. and your sister lotte is great that you are bag soon. we hope the last weeks you will have fun with your frends and new home comming family.and have a nice time the last weeks of your living in the states. see you soon in holland greatings from henriette and joop

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active