Nog maar 3 maandjes te gaan...

Heey allemaal,

Er is veel gebeurt in een korte tijd. Ten eerste om iedereen gerust te stellen, het gaat heel erg goed met mij!! Ik heb het heel erg naar mijn zin en de tijd vliegt echt voorbij.

De week van 16 januari was ‘Spirit week’. In deze week laat je zien hoeveel ‘Schoolspirit’ je hebt. Elke dag heeft een thema en je verkleed je dan naar het thema.

Maandag was Creon day(krijtjes dag) Je gaat dan helemaal verkleed in 1 kleur. Ik koos roze, tja … Het zag er echt verschrikkelijk uit, maar dat is waar het om gaat.

Dinsdag was ‘Revenge of the Nerds’ Iedereen verkleden zich dan als nerd. Ik had een shirt van TravelActive dat zei : I <3 HS (high school). Ook droeg ik handgemaakte bretels en deed ik een pleister rond mijn zwarte bril. Er waren heel veel mensen die er echt helemaal voor gingen.

Woensdag was Alter-ego day. De dag dat je je verkleed als iemand die je droomt te zijn of iemand die je bent in het geheim(zoals superman). Ik dacht dat het wel grappig zou zijn als enige niet hillbilly/cowboy als Cowgirl verkleed te gaan. Van mijn gastzusje leende ik cowbooylaarzen en van mijn gastnichtje (die hier ook woont dus eigenlijk meer een gastzusje is) leende ik een cowboyhoed. Zelf had ik nog een geruitshirt. Dat was echt mijn favorite dag, het was echt heel erg leuk.

Donderdag was electric-jungle day, dat betekende dierenprintjes of hele felle kleuren.

Ik vond deze dag niet echt heel veel aan en ging verkleed als zebra…

Vrijdag was Blue and White day (onze school kleuren). Dit was de meest populaire dag, de facepaint kwam uit de kast en haarspuitbussen. Aan het eind van de dag was er ook nog een pep-rally. Dan word er door middel van kleine wedstrijdjes gemeten welke klas de meeste ”schoolspirit” heeft. The Seniors Won!! Jaja wij schreeuwden het dak eraf.

Die avond was de Homecoming dance. Het was heel gezellig, maar het was echt niks vergeleken onze schoolfeesten. Er was heel veel muziek zoals de magarena enzo.

Iedereen droeg mooie jurken en pakken, net als met een gala. Voordat we het schoolfeest hadden gingen we naar huis en deden we ons haar enz. Vervolgens gingen we naar de Homecoming wedstrijd en werd Kendra (een vriendin van mij) gekozen tot Homecoming Queen. Iedereen moest tijdens de pauze stemmen, we hadden een soort stille campagne opgezet. En het had gewerkt.

Zaterdag 21 januari stonden Karissa en ik heel vroeg op om naar Rolla te gaan. In Rolla werd ik opgepikt door Amy (mijn rep.) en reden we naar Erica springs. Daar gingen we met bijna alle exchangestudents van de groep skien. Het was echt super gezellig! Het sneeuwde niet, maar ze hadden sneeuwkannonnen neergezet. Zo hadden ze 3 verschillende pistes vanaf 1 berg. Het was heel leuk om iedereen weer te zien.

Van zaterdag op zondag bleef ik en nog een paar andere exchangetudents slapen bij Amy.

Op Zondag kregen we een soort boerderij toer. Ik zat bij haar jongste dochter achterop de quad en reden zo door de velden en het weiland. Ze hebben iets van 900 acre aan grond. Sarah en ik sprongen met de quad over heuvels en we vlogen letterlijk door de lucht! Het was echt super leuk maar vreselijk eng...

Donderdag 26 januari was mama’s sterfdag. Ik was een beetje bang dat het heel lastig ging worden, maar het viel heel erg mee. Natuurlijk had ik het moeilijk, maar ik besfte mij ook dat het leven door gaat. Ik kan blijven mokken over de tijd die ik niet met haar heb gehad en de ervaringen in mijn en lotte’s leven die ze niet kan mee maken, maar ik kan ook dankbaar zijn voor de gelukkig 9 jaar die ik wel met haar heb gehad. Wat ik mij ook realiseer is dat ik die 9 jaar zo’n lieve en goede moeder heb gehad dat ik ook weet wat voor een moeder ik wil zijn als ik later kinderen heb. Zij was echt een voorbeeld en ik zal haar altijd dankbaar zijn voor wat ze mij heeft geleerd.

Maar zonder papa waren we nooit zo’n leuk gezinnetje geworden. Ondanks alles zijn wij een raar stelletje bij elkaar met zijn drietjes, we vullen elkaar aan en maken samen een geheel. Een geheel van een van de gelukkigste families die ik ken.

Zaterdag 28 januari had Brody basketball wedstrijden waar we overdag heen gingen. ’s Avonds wou ik hun mee uiteten nemen voor mama’s sterfdag, want dat is een soort traditie van ons in Nederland. We gingen naar een Japans grillrestaurant waar ze het eten voor je neus klaar maken. Het was echt heel erg lekker en heel gezellig. Alleen aan het eind mocht ik niet betalen, want ik ben nu hun kind en kinderen betalen niet voor het eten... Tja.. Ik probeer echt op van alles te trakteren maar ik mag niets betalen. Ik mag niet eens mijn eigen badspullen betalen. Het is echt heel anders dan in mijn vorig gezin.

Maandag 30 januari heb ik ’s avonds pannenkoeken gebakken. Pannenkoeken met spek. Ze waren erg goed gelukt en lekker.

Die week waren er weer heel veel Basketbal wedstrijden.

Donderdag 2 februari na de wedstrijd gingen ik met Lexi (gastzusje), Destiny (Gastnichtje/zusje) en Katie(meisje uit het basketbal team) en haar moeder eten bij Buffelo wild wings. Het was echt supergezellig en we hebben heel hard gelachen.

De ober zag destiny wel zitten en kwam de hele tijd weer terug en ik heb nooit iemand zo zijn best zien doen om iemands aandacht te krijgen. Hij kwam wel 300 keer terug en begon hele gesprekken over zijn werk en zijn leven. Toen schreven Katie, ik en Lexi Destiny’s telefoon nummer achterop de bedrijfskaart van waar ze werkt.

Zaterdag 4 februari hadden we een beker wedstrijd voor de 3de plaats in een toernooi. Nadat we hadden gewonnen gingen we met het hele team uit eten. Het was echt super gezellig.

Dinsdag 7 februari moesten we voor engels een essay af hebben en ik ben erg blij met het resultaat. Het gaat over je persoonlijke groei door een bepaalde ervaring.

Ik schreef over mijn angst als een kind om weg te gaan, en dat ik nu in Amerika zit voor 10 maanden en dat die angst dus weg is. Voor de mensen die papa’s verhaaltjes hebben gelezen, hij heeft een nieuwe verhaaltje geschreven genaamd ‘vogelkooitje’. Naar dit verhaaltje heb ik het vanuit mijn standpunt verteld. (en in het engels).

Woensdag 8 februari hadden we een aardbeving oefening. We verwachten een soort sirene of de geluiden van een aardbeving, ipv van wat het zou moeten zijn had onze directeur een aardbevingliedje opgezet. Earthquake la la la la Earthquake . quake.quake. laalaaaaaa. Ik barste echt in lachen uit want het was zo grappig. Dat moest mensen bang maken en iedereen moest onderzijn bureau gaan zitten. Vervolgens toen het liedje voorbij was moesten we naar buiten wachten in de kou tot het ‘veilig’ was.

Dit weekend had Brody’s team een toernooi waar we gingen kijken. Alle kinderen zijn rond de 7 jaar oud, maar echt heel erg goed! Het was heel gezellig. Terwijl we in de auto zaten op zondag belde papa mij op. Natuurlijk moest ik wel in het nederlands antwoorden en hun maar lachen. Toen ik had op gelegd gingen zij nederlands praten.... Of terwijl : Engelse zinnen en aan het eind van elke zin GGGGGGG.

Het was echt zo grappig. Vervolgens gingen we bij een restaurant eten en mijn gastvader ging bestellen en zei: I want a steak GGGGGGG. De serveerster keek hem aan alsof hij gek was.. En hij is ook prettig gestoord ;).

Mijn gastzusje probeert mij boos te maken door mij de hele tijd te verbeteren en te irriteren, alleen het lukt haar niet :D. Het is echt zoveel gezelliger hier.

Ook lach ik veel en hebben we veel meer lol.

Maandag 13 februari hadden we sneeuwvrij!! Er viel zo veel sneeuw dat we een oude auto kap achter de pick-up had vast gemaakt en erop gingen sleeen. Het was echt geweldig! We gingen super snel en onze voorhoofden werden er echt afgevrooren.

Ook weten we al dat we morgen ook sneeuwvrij hebben, ook hoop ik een beetje op woensdag maar hier verandert het weer per dag.

Ook heb ik een belangrijke beslissing gemaakt...

Ik weet wat ik ga doen, Ik ga naar het windesheim in Zwolle en daar ga ik studeren voor Engels lerares. Zo kan ik mijn kennis die ik dit jaar heb op gedaan gebruiken en andere kinderen geintreseerd maken in wat ik leuk vind. Andere mensen begrijpen en slimmer worden. Ook je nederlandse woordenschat wordt vergroot als je andere talen leert.

Oke dat was het dan weer. Dikke groetjes uit het in winter hillbilly wonderland.

Sanne

Reacties

Reacties

Paula

Wauw!! Ik ben heel blij voor je, je bent een kanjer.
Dikke kus van Paula

Nicole

WAT SUPER! Ik ben zo blij om te lezen dat je het zo leuk hebt! Heel veel plezier nog!
Heel veel liefs, Nicole

joop

hoi hoi sanne top zeg jou verhalen een heleboel meegemaakt dus hoor ik wel weer en gaaf dat je het nu zo goed naar je zin hebt daar zeg. hier is het ook koud geweest wel tot below -18 en op het kanaal waar opa altijd vroeger schaatste hebben ze zaterdag een tocht uitgezeg ik ben er heen geweest en toch eigenlijk wel een beetje raar hoor daar waar opa altijd schaatste ben ik het ijs op gegaan 3een eind gelopen en dat brengt toch weer leuke herringeringen bij je op van vroeger ook jou ma heeft hier geschaatst wel heel appart hoor om dan zo daar weer eens over het ijs te lopen nu het een keer kon. wens je de laatste maanden heel veel plezier nog en het is nice to heare that things are going well now over there bye your new home comming adress. kissis from henriette and joop

Irene

Hee Sanne!

Super om te lezen dat je het nu zo goed naar je zin hebt! Dat verkleden had ik ook wel willen meemaken, haha! Nog een hele fijne tijd daar!

Liefs Irene

Helma

Hee sanne.
Leuke verhalen, mooi om te lezen dat je zoveel plezier hebt.
Vooral het verhaal met de motorkap achter de auto in de sneeuw zie ik zo voor me. `trouwens, dat zie ik Rob ook zo doen. Geniet ervan hoor!!! Het is zo eind mei...
Gr. Helma

papa

Wat een geweldige aflevering. Zoveel lieve, wijze en gelukkige woorden. Wat maak je toch veel mee.

lidy

hoi, meissie.

wat heb jij veel geleerd deze mnd en wat ben je toch een lieverd.mooi om te lezen wat jij wil zijn als moeder ,met je moeder als voorbeeld , en dat gaat je lukken, dat weet ik zeker! ze zou trots op je zijn.en paps vind ik ook een kanjer, jullie doen het alle drie super en dat jullie met z'n 3en een raar stelletje zijn kan ik natuurlijk alleen maar beamen ,haha. ga er nog lekker van genieten daar, knuffel willem/lidy

Marijke

Wouw, Wat een belevenissen zeg! En wat leuk en fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben zo blij voor je, zo was het ook de bedoeling en had het van het begin moeten zijn. Geniet er van en neem deze ervaring mee. Meid ik ben zo blij voor je. We kunnen niet wachten op een nieuwe blog van je.

EEn dikke knuffel

ia.ujvari@concepts.nl

Hoi Sanne,

Leuk je verhaal te lezen. Wat kei intensief zeg. Fijn dat het beter met je gaat en knap dat je al een vervolgstop hebt gemaakt. Lieve groetjes van ons. Margreet

Suzan

Hee Sanne! Wat gaaf om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en van alles en nog wat mee maakt wat je en plekje kunt geven! Echt heel fijn dat je nu een gastgezin hebt gevonden waar je je ook thuis voelt, dat maakt het alleen maar leuker =) Veel plezier nog de komende tijd!!xx Suzan

Ben

Mooi verhaal hoor. Ik ben blij dat het zo goed bevalt in het nieuwe gezin en dat je op zo´n positieve manier je horizon verbreed. Geniet nog van de laatste maanden. Groetjes ook namens Anita.

familie Visser

Hoi Sanne, wat leuk weer om je verhalen te lezen! We vinden het erg fijn voor je dat je het nu zo naar je zin hebt en je in een leuk gastgezin zit. Knap ook dat je dat zelf geregeld hebt, was vast niet makkelijk. Vandaag waren we in Apeldoorn boodschappen doen en toen kwamen we Rob tegen (vorige keer Lotte, heel toevallig) en we hebben afgesproken dat we woensdag bij hem gaan eten. Horen we vast nog meer leuke verhalen van je! Ik hoop dat je laatste drie maanden net zo leuk worden als de afgelopen twee maanden. Groetjes, Govert Jan, Marianne, Merel en Joost

joop

goedmorning sanne,

it already a new day now sundag morning in holland and the sun is shinging overhere.
how it it by you theare sanne now cold? windy? snow? or maby rain?.
yesterday evening i was at a soccer game and we won also this time again. how is your sport overthere going.
it good to read al the stories that you get from other peaple,the all wish you the best i can read. and what i did saw before good to now that you are oke with your new home coming family now.
i wil tell to grandma your stories and i olso let her read the stories that you are saying about your life is going on overthere. and also i will print it out for her.
well sanne i go for a koffie now and we will read your new stories a think in the new week.

say hai to you peaple overthere and just 3 monds to go is going faster than you will think.

bye bye zwaai zwaai

greatings from henriette and joop

thea

hoi sanne

je bent een toppertje
dat je al zoveel moeilijke stappen hebt moeten nemen maar de laatste drie maanden worden geweldig als ik je verhalen zo lees ga door en geniet van elk moment sla het op zodat je er voor later je voordeel mee kunt doen geniiiiiieeeeeteeen
en we kunnen niet wachten tot er weer een bericht van je op internet staat zodat oma ook deze manier kan mee genieten dat je het naar je zin hebt

tot schrijvens en veel liefs oma en thea

Roelof

Sow, heb je nog even de turbo er op gegooid :-p ? Gelijk heb je, geniet er van!

Vandaag met Rob, Anja en Lex wezen fietsen op de MTB. Vorig jaar ook al 'ns gedaan, nu afgesproken dat het iets frequenter mag. Bere leuk!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active