November en de helft van December xD.

Hey Allemaal!

Hoe gaat het ermee? Ik heb sinds 28 oktober al geen echt verhaal meer geplaatst dus het wordt een hele lange! In deze anderhalve maand heb ik heel veel meegemaakt en gedaan, er waren ups and downs. Maar nu gaat alles goed.

Vrijdag 28 oktober was Judgementhouse. Judgementhouse is een toneelstuk opgevoerd door een kerk in een plaatsje iets verder op. Je volgt een familie, 2 mensen gaan dood. 1 gaat naar de hemel de andere naar hel. Je doorloopt alle stappen die zij ook door lopen. Het is best angstaanjagend maar erg interesant.

Zaterdag 29 oktober had Amy (mijn represenitive) ons uitgenodigd voor een Hayride met alle andere exchange students uit de buurt. Het was heel gezellig! Daar kwam ik ook Pjotr tegeneen jongen uit Zwolle. We probeerde een beetje in het Nederlands te kletsen, maar het lukte niet echt meer dus gingen we snel weer over naar het engels xD.

Vrijdag 4 november ben ik met school naar MSU (Missouri State University) geweest. Een universiteit in west-plains. Ze lieten van alles zien; de dorms, de lokalen, de studentenverenigingen, de bieb en allerlei andere dingen. Het was echt heel interesant! West plains was een kleine universiteit maar je kon al bijna beter de bus nemen naar de andere kant van het terrein. Voor mij was het meer om te zien hoe 'a real american college' eruit ziet en een dagje van school weg. :D.

Zaterdag 5 november kwam Kathryn langs en hadden we samen met papa,lotte,helma,robertje,tom,eef,savanja,dewi en macho geskyped. Het was echt een groot gekke huis. We gaven ze een hele rondleiding xD. 's Avonds was de youth revolution van de kerk. Een soort jeugd avond met allemaal spelletjes en gekkigheid.

Donderdag 10 november was Veteransday. In de grote gymzaal verzamelde iedereen zich en werden er allerlei dingen gedaan ter ere van de veteranen en de nog steeds werkende militairen. Er werden liedjes gezongen, gedichten voor gelezen en verhalen verteld. Alle veteranen zaten in het midden en stonden om de beurt op en dan begon iedereen te klappen. ik vind dat ze dat in Nederland ook wel iets meer mogen eren. Het was echt heel 'moving'(kan het woord niet in Nederlands vinden xD).

Vrijdag 11 november heb ik voor het eerst bambi gegeten :D. herten jagen is hier een heeeeelleleee grote sport!! Mijn Grandma had van iemand deermeat gekregen en het was echt super lekker!! Yeah Bambi tasted really good. Eerst vond ik het best wel zielig, maar het is het beste voor alle dieren dat er gewoon soms wat geschoten worden. (en het smaakt lekker :D)

Zaterdag 12 november heb ik met iedereen op de verjaardag van lotte en papa geskyped. Het was erg leuk om iedereen weer een beetje te kunnen zien. Het moest alleen erg snel want ik was in een onbekend persoons' huis omdat daar het enige internet in de buurt was(dus ik had niet alle tijd). Sorry iedereen! Lotte ik ben zo trots op je !! Ik wou dat ik er bij was!

Woensdag 16 november ging ik voor yearbook op een elementary fieldtrip om foto's te nemen. Ze gingen naar een ouderwets hutje van een tekenleraar. Hij had het helemaal zo gemaakt dat het leek op een hutje van een of andere pioneer. Alle kindjes mochten kaarsjes maken mais kolven en bloempjes prakken op een papiertje. Ze hadden het echt heel erg naar hun zin. (ik ook :D) Het was echt heel interessant want ze vertelde allemaal dingen over hoe het was rond 1819.

Vrijdag 18 november : Meet the Eagles!! Dat is de avond waarop het publiek de basketball spelers voor dat jaar leert kennen. Ook werd ik verkocht op een slave-auction samen met Kendra(de andere Senior in het basketball team) aan een lerares voor 5 uur werk. De meiden speelde een basketball wedstrijd tegen elkaar en mijn team won :D. Het was niet echt om het winnen of verliezen maar om het laten zien wat je kon. Maar toch ... we wonnen :D

Zaterdag 19 november had ik een verjaardagsfeestje van Audra. We gingen breakingdawn part 1 kijken. Wat een super film ik vond het echt helemaal geweldig. Vervolgens gingen we naar el himador een Mexicaans restaurant echt heel erg lekker! Het was echt super gezellig en we hebben heel veel gelachen.

Donerdag 24 november hadden we 's ochtends een thanksgiving dinner bij de zus van my Grandpa en 's avonds bij de ouders van Leon. Wat een lekker eten zeg! Thanksgiving is echt niet gezond voor je, maar toch ga ik het maar introduceren in Nederland :D. Dus iedereen volgend jaar Thanksgiving at my house!! (sorry papa xD). Nog later op de avond gingen we naar mt. view voor black friday shopping.... ja DE black friday. Met de vechtende mensen en schreeuwende klanten ;). Ik was bij de pantoffels en kleren geplaats om daar het eerste te grijpen en Leon stond bij de badkamer matjes en handdoeken en Christy stond bij de DVD's. We hadden 'a gameplan.' We hebben uiteindelijk alles kunnen vinden wat we nodig hadden. Mensen schreeuwen en beuken echt gestoord(maar wel grappig om te zien). Een meisje naast mij stond op een plek voor 6 uur om een bepaald wii spelletje te krijgen. Haar broer was daar 8 uur om de wii zelf te kunne krijgen.

Zondag 27 November gingen we naar springfield om kerstkadootjes te kopen. Heb allerlei leuke dingen kunnen vinden voor iedereen, we zullen de 24ste (Decemeber) wel zien of zij het ook leuk vinden xD.

Vrijdag 2 December begon mijn reisje Kansas city met Amy(mijn represenitive) en andere exchange students uit de buurt. Daar leerde ik Marina kennen een meisje uit beieren,Duitsland. Zij is echt heel aardig en je kan goed met haar lachen. We waren met 4 meiden uit duitsland, jongen uit spanje en japan en nog meisjes uit taiwan, noord-korea,2 uit china en pakistan. Een gezellig bij elkaar geraapte groep.

Zaterdag 3 December hebben we allerlei leuke dingen gedaan; shoppen, woI museum, Truman Bibliotheek en een hele hoge toren beklommen. 's Avonds had iedereen zijn/haar presentatie over zijn/haar land gegeven en zijn we in een koets door de stad langs alle kerstlichtjes gereden. Het was echt een super weekend!!

Zondag 4 December gingen we weer naar huis. Ik denk dat ik totaal 8 uur in de auto heb gezeten. Ook gingen we nog snel even over de Kansas border om te kunnen zeggen dat je in Kansas bent geweest xD. ... Ik ben in Kansas geweest :D.

Maandag 5 December was onze eerste basketball wedstrijd. Ik speelde echt heel slecht, maar heb gelukkig wel 1 keer gescoord en dus 2 puntjes gescoord :D.

Zaterdag 10 December had ik de ACT-test. De gevreesde test voor alle Seniors. Het geeft je een score die je kan opsturen naar de school waar je heen wil en dan kunnen ze zien hoe slim je bent. Ondanks dat ik gewoon in Nederland een opleiding ga doen moest ik de test toch maken want anders mag ik niet mee op de Senior-trip in mei. Dus ook ik zat 4 uur lang gebogen over een test met engels,wiskunde,science en een lees onderdeel. Mijn rekenmachine die ik gebruikte was zo slecht dat het niet eens negatieve getallen kon tonen dus dat was een ramp. Uiteindelijk heb ik niet 1 test af kunnen maken. We zullen zien wat mijn score was, ik krijg het in 3 tot 8 weken. In de middag had ik een kerstfeestje bij Kathryn met cheyenne(meisje uit het volleybal team), William(exchange student uit Duitsland) en Kathryn's zusje Hannah. Zij hebben 2 hectare grond, dus gingen we eerst lekker wandelen naar een vijver die ergens verstopt ligt. Vervolgens hadden we een Gingerbread-house gemaakt (van het zelfde spul als pepernoten). Echt lekker en schattig en we hebben verhalen verteld bij de openhaard. Het klinkt allemaal heel saai, maar heb niet zoveel gelachen in een lange tijd, het was echt mega gezellig!!

Dinsdag 13 december werden de basketball foto's genomen, mijn foto is bet oke geworden.

Woensdag 14 november hebben we te horen gekregen dat we Belle en het Beest gaan doen voor ons lente toneelstuk!! Echt super I'm so excited. Ik ge proberen Belle te worden :D., we zullen wel zien of dat lukt. Ik en Dalton gaan het videoscript herschrijven zodat het een toneelstuk is. En dat is best een aardig werkje.

Donderdag 15 november moesten alle clubs een kandidaat kiezen om hun winterqueen kandidaat te zijn, en ik ben winterqueencandidate for Spanishclub :D. Echt zo gaaf!! Het is echt heel eer. De uiteindelijke winterqueen is jongedame die het meeste geld in zamelt. Het geld gaat uiteindelijk naar een goed doel. Ik ben de eerste exchange student die een kandidaat is, echt leuk. 's Avonds was er een wedstrijd tegen hartville. De JV wedstrijd verliep niet goed( ik had heel veel turn-overs). Maar de Varsity girls deden het echt geweldig! ze verloren op 6 puntjes na. Ik heb foto's genomen van de wedstrijd voor yearbook.

Zooooo... dat was het dan weer.

Er komt snel weer meer met al mijn kerstverhalen. Dit weekend hebben we 2 kerstfeestjes en volgende week maar een halve week school en dan tot en met de tweede van januari vrij :D. Ben toe aan een break.

Oke spreek jullie snel weer. Tot over 5 maandjes

Dikke knuffel Sanne.

ps. Oma hartstikke bedankt voor je pakketje !! Iedereen vind de pepernoten echt superlekker en ze gaan er veel te snel door heen ;).

En onbekende Sinterklaas(ik verdenk de schluckjes) hartstikke bedankt !!

Reacties

Reacties

Ben en Anita

Hey Sanne, leuk om weer iets van je te lezen. Fijn dat je zo veel lol hebt. Hier gaat alles goed. Tess groeit geweldig. Is nu bijna 50 kg.
Alvast fijne Kerstdagen en natuurlijk een gelukkig 2012.
Groetjes.

Marijke

Hoi Sanne,

leuk die verhalen en fijn te lezen dat je zoveel leuke dingen doet. Volgens mij gaan ze je daar missen als je weg bent. Top zeg dat je winterqueen bent! Pakje? Geniet er van en we hopen dat je het leuk vindt.

Kusjes

papa

wat een leuke avonturen heb je weer meegemaakt. ik hoop echt dat je Belle mag worden (en niet het beest).
Kusjes, papa.

lidy

Hey meissie,leuk hoor al die verhalen lees ze met veel plezier ,hier gaat alles het gangetje knuffel lidy

joop

hoi hoi sanne,
nice to read your story,s. i,m glad to heare that everything goos well at the moment. zou zeggen houden zo he'. ja you are at home by other peaple and that is not the same than in apeldoorn. it take,s time but that time is now olmost a half year. so thats the way of life over theare.
now chrismas time is i think so diverend as in holland and i now from peaple from texas that the way of your beleave a great thing is in that.
geniet in elk geval daar ben je er voor heen gegaan en blijf positief. super te lezen van je wat je allemaal meemaakt daar zeg ,moet een heel bijzonder jaar zijn lijkt me ook al ben je nog maar net over de helft.
we wiss you and your family over theare a great time with chismas and olso the weeks you are of from school.i wonder what the peaple in the states do with de last day of the year.of it is the same as in holland???? we horen ons snel weer en blijven van jou op de hoogte oke?? groetjes uit donker almeloooooooooooo van henriettec en joop

Kyra-Tiana

Heey :)
Het klinkt echt super leuk daar allemaal!
Je hebt maar weinig dagen niks te doen zo te horen ;)
Vollop genieten dus! erg leuk! :)

xxx Kyra-Tiana

Nicole

hey Sanne!
Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Ik ben net terug van vakantie dus ik las het nu net pas!
Ik hoop dat de kerst erg leuk was! Alvast gelukkig nieuwjaar!
liefs Nicole

Suzan

Hee Sanne!
Wat super leuk zeg wat je allemaal mee maakt! Je vermaakt je prima =)
Ook leuk om te lezen dat je zo goed 'ingeburgerd' bent!
xx Suzan

henriette & joop

happy new year for all of you over theare,and best wishes for the year 2012.

how was chrismas time in the states Sanne???? its olready 2012 now and times goos some times to fast.

have a good stay for the next time till you will come home.

bye bye zwaai zwaai, we love you

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active