NYC The hole story xD en de eerste dagen.

De dag van de vlucht was emotioneel erg zwaar. Het afscheid nemen ging gemoedelijk maar zeker niet zonder tranen. Tijdens de vlucht heb ik een paar films gezien maar kon niet echt slapen helaas. De tweede vlucht zat ik naast eegje en zij werd verplaatst en ik kon ook verplaatst worden in het vliegtuig en toen kwamen we op plaatsen met extra beenruimte

Laughing
dat was lekker luxe.

We kwamen erg laat in het hotel aan en moesten de volgende dag vroeg op. Het eerste waar we heen gingen was centralpark. In centralpark kwamen we veel plaatsen van scenes uit films tegen, het was echt heel gaaf omdat dan in real-life te zien. Na central park hebben we een Manhattan tour gehad langs alle dure huizen en appartement. Lekker geshopt in soho en chinatown. Ook hebben we op timesquare rond geslenterd. Het grootste deel van de mensen die je daar ziet is toerist. 's Avonds hebben we daar bij het Hard Rock Cafe gegeten.

Eerlijk gezegd weet ik niet meer wat we in welke volgorde hebben gedaan maar deze dingen heb ik ook gezien : Brooklyn( woord komt van het plaatsje Breukelen) bridge, Brooklyn tour, coony island(woord komt van Konijn eiland xD), heb gereden in de oudste of op een na oudste achtbaan in de wereld (the cycloon) het is echt doodeng, een freak show(erg freaky), Statue of liberty, Top of the rock (rockefellercenter), the house of leonardo di caprio, World trade center site en the st. pauls chapel.

Ik ben goed aangekomen bij mijn gastgezin en had het geluk dat er nog twee Duitse jongeren naar het zelfde vliegveld moesten dus ik hoefde niet alleen te vliegen. Toen ik aankwam hadden ze een heel mooi bord gemaakt met 'welcome Sanne', en ze hadden een beer gemaakt at build a bear. Het is heel cool je kan je eigen beer maken en kan alles kiezen van kleren tot de kleur van de vacht. Die dag zijn we gaan winkelen in Springfield en via Wallmarkt naar huis. Wisten jullie dat je in de supermarkt (wallmarkt) ook gewoon geweren kan kopen ?! Zondag stonden we vroeg op om naar de ouders van christy te gaan. Daar aangekomen gingen we naar de kerk. De kerk is heel erg anders dan in nederland ze zingen allemaal liedjes in countrystyle. Van 9 tot (het was uitgelopen) 1 uur en dat was dus een lange zit. Daarna gingen we naar het huis van de ouders van christy. Daar heb ik een paar foto's gemaakt van de bloemen rond om het huis. De moeder van christy(melba) kan heeeeel erg lekker koken. Daarna gingen we weer naar de kerk liedjes zingen dat was erg leuk. Ik ken natuurlijk geen 1 liedje dus ik moest bepaalde dingen in duits en nederlands zeggen op het podium.

De volgende dag gingen we naar de ouders van Leon. De vader van Leon heeft me veel van alles laten zien hij is echt een gave man. Zij hadden heel veel kolibrietjes daar en van die voerdingen dus heb ik een paar foto's van gemaakt. Het zijn echt gave vogels zo klein en schattig.

Vandaag zijn we weer naar wallmarkt gegaan en heb ik de school van binnen gezien. Het is heel erg klein iets van 12 klas lokalen in het High School gebouw. Ook hebben ze gele schoolbussen en grote lockers. Omdat ik naast de school woon kan ik gewoon door de tuin het school gebouw in lopen dus dat is wel gaaf.

Alles is heel zo veel groter en er is veel meer natuur. Eigenlijk hier is natuur, in Nederland is alles aangelegd en hier is alles zo gegroeid 'natuur'. De afstanden zijn groter en we wonen echt in een heel klein plaatsje dus we zullen niet elke dag zeg maar de bewoonde wereld zien dus moet alles wat ik nodig heb van te voren voor elkaar hebben.

Donderdag ga ik met de klas van yearbook sponsors zoeken voor the yearbook. Dat zal de eerste keer zijn dat ik klasgenoten ga ontmoet best wel spannend dus. Zaterdag gaan we met de jeugd groep van de kerk gaan we naar een rotsplek waar we kunnen zwemmen enzo. Maandag begint de volleybal trainingen om half 7 's morgen :|.... tot 9 uur, omdat het anders te warm is want het is hier gister 53 graden geweest en vandaag iets van 46 graden dus lekker warm..

Sorry voor het lange verhaal ;) hoop dat jullie ervan genoten.

Bedankt Oma en Marlies hilbert jurgen. voor de kaartjes dat vond ik echt heeeeeel erg leuk. (wil iemand dat doorgeven aan oma ? thanks)

Dikke kus vanuit plato missouri.

xoxo Sanne

Reacties

Reacties

Nicole

Wat gaaf!! En leuk dat jullie gaan zwemmen! Ik vind het heel leuk om zo te kunnen lezen wat je allemaal meemaakt! Veel plezier!!

lidy

Joh, wat een druk programma, leuk om te lezen.
En wat een warmte,je zal er op den duur wel aan wennen,
Denk ik zo, succes daar verder. Xxlidy

papa

Wat weer een geweldig verhaal. Fijn dat we voor het eerst skype contact hebben gehad. Heel veel plezier. Papa.

Ben

Leuk Sanne, heel veel plezier en ik hoop veel van je te lezen. De foto's ga ik zo ff op FB bekijken.
groetjes

Ronald van Esch

Fijn dat je het zo goed hebt getroffen. Heel veel plezier nog verder De kolibrietjes worden gevoerd met suikerwater en zijn een heel leuk foto onderwerp. Valt nog niet mee om zo'n beestje goed te fotograferen.

joop

hoi hoi sanne nice to read your story.
its glad to heare that the new family christy and leon are nice for you and that they are waiting for you with a sign "welcome sanne".

plato is a small village I say it on my pc. so i did now where you are goning to. but its nice to meet the peaple in the small village,so mayby in a cople of days you now the bakkery ,the post office,and maby the president from plato.

sanne ik heb voor oma jou verhaal uitgeprint dus ik hou oma op de hoogte van je verhalen ,en ja ik probeer het in mijn goed engels want tenslotte spreken ze je daaar u ook zo aan he. wel heeel gaaf dat je bij vollybal gaat. dikke groetjes en we mailen,ook aan chrity and leon

thea

hoi sanne

geweldig wat je a;;emaal al gezien hebt
geniet ervan en ik hou de mail in de gaten
liefs thea

Danielle

Hoi Sanne,

Jemig wat een ervaringen in een paar dagen!
Super dat je overal zo van geniet en erg leuk om je verhaal te kunnen lezen.

Groetjes,
Danielle

Roelof

Hallo Sanne,

Ik kan alleen maar herhalen wat hiervoor al is gezegd. Je hebt het allemaal super samengevat. Enjoy!

Henrieke

Hey Sannee!
superleuk verhaal! en ook superleuk geschreven etc!
hih heb je niet het gevoel dat je in een film leeft als je daar rondloopt?:)
heel veel plezier op die high school, hoop dat je het daar naar je zin hebt!
groetjess.
ps. die papieren zakken zijn echt zooo uit de film! echt superleuk!!(op die ene foto:P)

marijke

Klinkt erg gaaf allemaal. Ik ben blij dat je je zo welkom voelt en wat leuk je eigen beer! Maak er maar gouw een foto van. Een dikke knuf en heel veel plezier in je eerste schoolweel.

joop

hi sanne,

how was your first 2 weeks in the states?? are you already a member of your new home town Plato.
i don,t now when the school is starting on but its starting soon i beleave.

i saw your picture,s on my pc from NY and your other frends you are traveling around the world. very nice and amazing what you wil see over theare and in the state missouri. i whis you a very nice week and we will speak us later on sanne. say hai from us to christy and leon. greating from henriette and joop big hugg to you

Rob

Vandaag ga je beginnen met volleybal. Heel veel plezier.

oma

hoi sanne. ik ben bij thea, van daar een berichtje
naar jou. morgen begint hier de rijwiel vierdaagse
ik hoop dat het weer meewerkt nu is het niet zo
best. hoe was je eerste sportdag ? ik lees het
wel. geniet van je uitdaging
veel liefs van oma. doei.

joop

hi sanne ,na deze paar maanden die je nu onderweg bent mag ik aan nemen dat je redelijk bent ingeburgerd. thats live when you go over the big ocean. live is different in an other world thats cold USA.
but for you a year like this in school and others kind of thinks so as vollebal and how are peaple life in an other part of the world.its good to now.
in almelo everything is going well i have my work and henriett is going to her work later on in the evening.
its olways nice to read your new story,s what is live by you in plato. so we hope sanne we wish you a very nice stay theare and we olways looks what is happening over there . say hai to al your frends from us. bye bye for now.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active